söndag 20 mars 2016

Växthuset målat utvändigt och första rutorna på

Jag har strävat på med växthuset, sista fasadbrädorna är på efter en hel del justering för att passa fönster. De varma eftermiddagarna har gjort att jag även lyckats måla med slamfärg på fasaden, börjar med billigaste vattniga sorten rödfärg som "grundf'ärg" och sen avslutar jag med klassisk Falu rödfärg till sommaren. Den här sortens färg är verkligen fin att jobba med så länge virket är torrt och strävt (ej hyvlat).

Hur ska jag täcka bredvid fönstren?
Grubblar vidare på hur knutarna ska utformas. Det lutar åt minsta möjliga, stående knutbrädor i falurött och korta panelbitar mellan de lutande fönstren. På baksidan skulle vita knutar se bra ut men då blir helheten fel. Vita knutar på framsidan tror jag blir lite skrikigt. Återkommer med bilder på växthuset när alla fönster är på plats. Det återstår sådär en halvtimmes jobb innan vi formellt har ett växthus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar