fredag 22 april 2016

Dörr på plats i växthuset

Nu är jag inne i slutfasen med växthuset samtidigt som vårvärmen börjar göra att det blir riktigt varmt där inne. Jag vill få ut plantorna och när första bänkarna är klara så var jag bara tvungen att forcera lite en sen kväll och klämma dit dörren trots att den inte är riktigt färdig. Beslag saknas och den ska målas en gång till men så här blev resultatet utifrån:


Det glipar vid den skeva grunden men som vanligt så väljer jag att tycka det är charmigt. Färgen på dörren är "strandgrön" och fram tills nu så har jag varit helt inne på att måla med en grönare färg men monterad så ser det riktigt bra ut. Nöjd även med hur solid och styv den blev.

Första tomaterna och en melongurka är på plats. Solen tar styggt på dem men jag vill testa mig fram lite. Har massor med plantor på gång i olika stadier av tillväxt. Totalt sett så började vi alldeles för tidigt med förkultiveringen av det mesta men även det är en erfarenhet. En squash har satt blommor t ex så det är nog bara att börja om från början där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar