lördag 23 januari 2016

Återbruk av kasserad murstock

Genom kontakter med snälla grannar kunde jag få en stor del av en murstock som jag använt till den murade, synliga delen av växthusgrunden. Mycket knackande och kånkande! 270 fina stenar med oslagbar patina samlade jag på mig under en av sommarens varmaste dagar. Kändes bra att kunna hjälpa till med rivningen lite som tack också. Första smakbiten på hur tungt murningsarbete är...



Min smarta ränna var till suverän hjälp eftersom jag satt i en container och knackade sten. Bara att skicka ner stenen som jag knackat rent, "renset" hamnade på rätt ställe tillsammans med kasserade stenar och allt annat bös. Det krävdes en finrensning till innan murning. Rensade gjorde jag enbart med en murarhammare och det var fullt tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar